irisarts.reismee.nl

South island deel 2

De dag na Invercargill weer met de bus gereden, maar nu naar het super mooie Milford Sound!!
Daar tussen the mountains een cruise gedaan, prachtig!!! Ook veel zeehonden gezien.
Die avond tussen de bergen in ''Gunns Camp' overnacht (in Milfor Sound).
het waren allemaal kleine hutnjes en het zag er arm en oud uit . De stroom werd om 10 pm uitgezet maar toen waren we nog gezellig aan het drinken!

Donderdag 19-1 terug naar Queenstown, voor weer 2 nieuwe avonden party!!
Ook hebben we hier THE fergburger gegeten!! Heeerlijk! haha
Vrijdags met 4 andere backpackers met de gondolla op de top van de berg geweest waar we een hele mooie/goede uitzicht hadden op QT! Toen we weer naar beneden wilden ben ik samen met iemand anders naar beneden gelopen, haha.. dat was wel leuk want het was best moeilijk om te lopen.

Zaterdag op weg naar Mount Cook, een rustig plaatsje tussen de bergen. Daar hebben Freda en ik weer een hele grote wandeling gemaakt met 3 andere meiden. De wandeling duurde lang maar was zeker de moeite waard! We kwamen na 1,5 uur uit bij the Mount Cook, een mooie glaicer! Er was een kleine lake met grote ijsblokken in it. Het waaide kei hard en het was kei koud. Savonds gezellig met z'n alle een drankje gedaan en kleine afterparty in the room.

Zondag 22-1 naar Rangitata for the rafting!! Het was kei gaaf! Het begon met een lekkere lunch in het hostel en daarna kregen we uitleg over de kleding enzo. Na de uitleg allemaal omgekleed en met een busje op weg naar de wilde rivier.
Deze rivier is de beste rivier om te raften in NZ. We hadden een groepje van 6 gemaakt en we kregen eerst veel uitleg over wat te doen enzo. Het duurde de hele middag en het was Awesom!! Ik was er ook nog een keer uit gevallen (van de bootje), haha oops!!
Savonds gezellig een BBQ gedaan en films gekeken.

Maandag 23-1 op weg naar Kaikoura, laatste rit with Stray! Bij Kaikoura een stop gemaakt op een plek waar veel zeehonden waren, opeens zag ik er 1 op de rotsen, ik kon zooo dichtbij komen! Die dag niet meer zoveel gedaan.

Dinsdag 24-1, we did the DOLPHIN SWIM!! Smorgens eerst naar the office geweest om er zeker van te zijn dat we erbij zouden zijn die middag.
En toen was het 12.30 pm, we kregen uitleg en the swimwear/slippers aan! Na de uitleg met een busje naar de boot. Het varen duurde even maar toen zagen we een grote groep dolfijnen, het zag er geweldig uit!!
we moesten klaar gaan zitten op het einde van de boot en toen ging de toeter, we mochten het warer in! De eerste paar minuten had ik echt veel moeite met het snorkelen maar toen ik eenmaal zoveel dolfijnen onder me zag begon ik meer te snorkelen en te genieten. Toen de dolfijnen groep weg was ging de toeter weer en moesten we terug naar de boot. De boot vaarde verder op zoek naar nieuwe groep dolfijnen (een groep bestaat uit tientallen dolfijnen!!) Dan konden we weer het water in, dit hebben we 5x gedaan, damn het was super!!
Het was super om al de dolfijnen onder me te zien, zo dicht bij.. helaas mocht ik ze niet aanraken, al kon het was omdat ze soms zooo dichtbij waren!!
Maar het zijn wilde dolfijnenen dus niet getraint enzo.. Toen het klaar was nog lekker hot chocolate op de boot gekregen en nog veel dolfijnen gezien...

De dag erna met de bus naar Christchurch voor 1 nacht. Die avond samen door de stad gelopen, het zag er verwoest uit en we mochten niet inde binnen stad, dat was helemaal afgezet.. Bij een poort hebben we nog met een militair die de wacht hield gepraat.

Toen was het alweer 26-1 en reden we met de bus naar onze laatste stop: Dunedin!
Een gezellige stedentenstad. Vrijdags zijn we naar the chocolate factory geweest van heerlijke chocolade : Cadbury!! Hier hebben we een rondleiding gekregen en veel geproeft ofcourse!
Ook zijn we die dag nog naar the steepest street van the world gelopen (2 hour walk return). Daar natuurlijk op gelopen, was best interessant enzo.
Savonds onze vakantie goed afgesloten met een geweldig avond stappen in Dunedin!!

Toen 28e met het vliegtuig terug naar huis... ;)

Ik heb de meiden wel gemist, en was dus ook heel blij ze weer te zien vanmiddag!!
Ze zijn al zo veranderd in 3 weken..