irisarts.reismee.nl

South island 8-1-'12 till 28-1-'12

Hi there!

Zo, weer thuis na 3 weken op vakantie!!

Klein schematje:
8-1 Auckland to Wellington, 1 nacht in wellington maar het regent de hele tijd!
9-1 Wellington to Picton, met de boot van north to south island!
10-1 Picton to Abel Tasman! 3 hour walk and Kayaking!
12-1 Abel Tasman to Greymouth, savonds een vuilniszakkenfeest gehad met de bus!
13-1 Greymouth to Frans Jozef, lekker gerelaxt daar in the hotpools!
15-1 Frans Jozef to Queenstown, PARTY!! (en Nevis Swing)
17-1 Queentown to Invercargill, het zuiderlijkse puntje van the south island
(verder weg van jullie kan blijkbaar niet ;) )!
18-1 Invercargill to Milford Sound, beautifull tour with the ferry between the mountains!
19-1 Milford Sound to Queenstown, PARTY part 2!!
21-1 Queenstown to Mount Cook, 4 uur wandeltocht, maar zeker de moeite waard!
22-1 Mount Cook to Rangitata, Raften in een hele wilde rivier, Awesome!!
23-1 Rangitata to Kaikoura, Dolphin Swim!!!!!
25-1 Kaikoura to Christchurch, zeer triest om sommige gebouwen te zien na de aardbeving!
26-1 Christchurch to Dunedin, Chocolate factory: Cadbury!!
28-1 Dunedin to Auckland, back home after a flight from 1,5 hour!

(My diary)
Het begon allemaal....

Frederike kwam naar mij thuis en Sally bracht ons weg naar the airport. We vlogen met Jetstar en alles ging goed. Helaas regende het ook in Wellington en liepen we dus maar meteen vol gepakt met onze backpacks naar het hostel. Het was echt een zeer luxe en groot hostel. Toen we de spullen op de slaapkamer hadden gelegd zijn we dan toch maar naar de supermarkt gelopen. Lekker spagetti voor dinner en broodjes voor ontbijt gekocht. Terug in het hostel gekookt en gegeten. Daarna in the tv room films gekeken.

De volgende morgen vroeg op om the ferry te hebben to the south island!
Het was nog steeds niet zo'n mooi weer dus niet veel op het deck gestaan. Ik dacht wel heel veel aan 'vroeger' toen we op deze boot stonden met de familie.
Eenmaal in Picton aangekomen krijgen we onze bagage en wachten we op de bus (STRAY). Maar die komt maar niet opdagen. Na 45 min. belt Stray naar the ferry building om te zeggen dat de bus niet meer komt die dag. Dus wij met Stray aan de telefoon en ze bieden ons een hostel aan, dus alles is weer goed. En het is nog lekker weer ook, dus gezellig met Freda en 2 NLers een wandeling gemaakt door Picton!!

Dan dinsdags gelukkig echt de bus naar Abel Tasman, we kwamen dinsdagavond laat aan en deden een big BBQ met de bus, dat was wel gezellig!
Ik ontmoette 6 andere NLers. Freda en ik besloten samen te gaan kayaken de volgende dag.
Woensdag dus 8.30 am opgehaald en eerst 3 uur gewandeld door het prachtige Abel Tasman, langs the beach maar toch door de bergen! Ondertussen een paar stops bij sommige beaches. Eenmaal aangekomen bij het punt waar we lunch kregen, hier ook nog even gerelaxt. Even later vertrokken in een groep van 8 pers. (4 kayaks). We kwamen langs zeehonden, heeeel mooi!! En het water was gewoon prachtig, zo helder! 3 uur later waren we weer bij het begin en savonds samen weer spagetti gegeten. En savonds met een groep andere gezellig naar een klein leuk cafetje geweest voor een drankje..!

Na Abel Tasman doorgereden naar Greymouth. Een klein plaatste in the west coast, waar we dus ook maar 1 nacht verbleven. Deze avond was er een party met alle mensen van de bus. Gezellig, verleden in een vuilniszak. Het was wel een leuk feest en genoeg gedronken ofcourse!
De volgende dag naar Frans Jozef maar omdat ik en 2 andere meiden op de wachtlijst stonden konden we niet in de bus, na een tijd was er gelukkig wel iets gergeld voor ons en waren we die avond alsnog in Frans Jozef!!

In Frans Jozef 2 nachten verbleven, er was een optie om the glacier (berg met ijs/sneew) te beklimmen, maar daar had ik niet zoveel zin in. Dus samen met en paar andere meiden ben ik naar the hotpools geweest om daar heerlijk de middag te relaxen!
Die 2 avonden gedronken in the bar, dat was echt gezellig!!

Zondag de 15e van Frans Jozef naar Queenstown gereden, alweer een hele dag in de bus maar het was wel leuk. Eindelijk in Queenstown aangekomen natuurlijk meteen lekker op stap!! 2 nachten in QT en het was Awesome!!
Maandag 16-1 the Nevis swing gedaan met Leoni!! Dat was echt gaaf, omdat ik toch nog beetje te bang was voor the bungee had ik gekozen voor the swing, maar deze was wel even hoog als the bungee!!

Dinsdag 17-1 gereden naar Invercargill. Gezellig naar een park geweest met een deel backpackers, daar was een museum en een klein dierentuintje. Savonds gechillt en toch nog maar een drankje in de lokale bar.