irisarts.reismee.nl

Hamilton - Coromandel - Rotorua - mijn geweldig gastgezin!!

Hee allemaaal..

Pap/mam stuurde me een mailtje waar mijn verhalen bleven hier, dus bij deze..

Leuk om te zien trouwens om te zien hoevaak de site gelezen word, haha!

Ooke, zoals vele van jullie weten is er veeel gebeurd laatste tijd en k heb heeeeeeeeel veel nagedacht enzo, ja dat kan ik ook nog! Soms denk ik zelfs in het engels!!

De zomer begint te komen!! Er zijn al vele heerlijke dagen geweest (ook regendagen) en mijn benen zijn zelfs verbrand!!! Dat is dus nog noooit geweest in NL.

Na mijn laaste verslagje hier heb ik elk weekend wel iets te doen gehad:

Weekendje Hamilton met Rikke en Michelle (michelle is een au pair daar).
Dit was ook meteen het weekend dat de FINALL was van ALL BLACKS!!
We keken het daar op straat en dat was gewoon geweldig!!
We waren door Hamilton aan het rijden en dat voelde wel raar, zo soms leek het alsof ik iets herinderden ofzo. Volgende keer ga ik opzoek naar ons oude huis ;) .

Ook nog een weekend Coromandel gedaan, dat was zoo mooi! Het was echt zonnig het hele weekend!! Daar ben ik ook naar Hot water Pools geweest, dat is gewoon een strand, maar dan kan je uuhm.. gaten graven in het zand en dan ga je daarin zitten en dat water is gewoon kei heet!! Er werd me uitgelegd hoe dat kwam, maar dat begreep ik toch niet. Het was iig echt zeer relaxt! En naar de uuhm: cathedral cove geweest!! Ook al heel mooi om te zien.. Veeeel gewandeld door de mountains enzo, gewoon niet te omschrijven hoe mooi het hier is!!

Dan ook nog naar Rotorua geweest, iedereen vertelde me hier dat het daar stonk naar rotte eieren enzo, maar gelukkig viel dat opzich nog wel mee, af en toe rook je het wel even goed maar al snel niet meer.. Daar naar een maori dorp achtig iets gewest met van die modder pools ofzo, dat deed me wel echt terug denken aan 10 jaar geleden! En EINDELIJK kiwi's gezien!! jammer genoeg niet zo goed, want het was donker daar. En dan ook nog Geysers gezien, dat is tja.. water kokendwat uit de grond spuit ofzo?! Dus dat was ook alweer leuk daar geweest te zijn.

En dan doorde weeks natuurlijk 'werken'.. ook echt super leuk! Ik vind het jammer dat ik geen fotos van mijn meisjes op de site mag plaatsen.. het zijn toch zoo'n schatjes!!
Echt leuk hier, en dan ga ik bv smorgens met Poppy naar playgroup of naar the playground of beach voor de hele morgen, dat is echt geweldig! Ze komt ook smorgens zo naar mijn kamer enzo en noemt me :isis ! :)

En als Poppy op woensdag en vrijdagmorgen naar Kindy gaat in Takapuna dan heb ik de hele morgen met Emily, die al zo snel aan het groeien is!
Haar tandjes zijn aan het doorkomen en ze drinkt uit de fles!! Wat super fijn is natuurlijk.
Oh damn, helemaal gek op die meiden.
Pasgeleden een goed gesprek met Sally gehad, het gaat goed hier en dat vinden zoals Guy en Sally als ik, dus dat is wel mooi.
De vraag is nu wat ik ga doen na mijn reis door het zuidereiland in januari :) .

Maar dat zien we dan wel weer...

Oh, vandaag heb ik even een lekker dagje vrij maar dat mag ook wel weer na zo'n weekend.
Ik dacht eindelijk een heel weekend in Auckland gewoon zo goed als thuis te zijn, maar nee hoor: vrijdagavond kwam Marieke, the nederlandse au pair die bij mij in de buurt woonden in Red beach! Lekker filmpjes gekeken en ze had Curry en Rookworst voor me meegenomen uit de NLse winkel!!! Dan zaterdag met zo'n 20 au pairs (uit New York - Duitsland (ofcourse) - Denmark - Zweden enz.) naar een waterval geweest vlakbij Auckland. Dat was wel mooi om te zien en gezellig, maar verder niet veel bijzonders.. Daarna nog onderweg ergens een heerlijk ijsje gaan eten.. savonds naar Ann-katrin geweest en daar geslapen en films gekeken, die volgende dag gingen we namelijk Paintballen met een groep au pairs!! Maarja, wat bleek dus, ik was de enige NLer tussen alleeen maar duitsters!!! Damn, en ja hoor.. ze spraken (bijna) alleen maaar duits, damn, zo flauw! maar gelukkig was er Sophie en Ann katrin (en een paar andere) die nog zo super lief waren de hele tijd ENGELS te praten, dat was wel fijn!
paintball zelf was niet zo spectaculair als dat ik had verwacht, helaas!

Tja... en dan is het maandag 14 november alweer... de tijd gaat zo snel!

Pap mam en zo: nog bedankt voor de sint pakket!!

See you!

Iris.

Reacties

Reacties

Kim

Dag kind, je Nederlands verslechtert met de dag, zorgwekkend gewoon ;). Pap en mam zijn 'even' een midweekje weg dus ben ik weer met the boys. Vanavond is hier robuuste mannenavond met Duitsland - Nederland op de tv. Ja, soms mis ik je wel :P! Ik heb btw één van de twee tentamens gehaald, de andere weet ik nog niet. Oja, heavy van mijn telefoon he, ik bel echt ontzettend :(. Maar goed, everything's gonna be allright?
Ciaaoo, xxxx

NikoleAntonLina&Jop

Leuk weer om te lezen dat je het zo leuk hebt daar!!
En las net ook ergens dat je tot mei bleef zo goed heb je het naar je zin!!
Geniet ervan!! xx

Lianne

Heey Isis! Wat heerlijk dat je het zo fijn hebt daar! En moo!i...is ook te zien op de foto's!!! Prachtig. En dan kunnen blijven tot mei. Je wist niet wat je er mee aan moest en nu komt zomaar de oplossing! Fijn voor jou Iris....of is het sta-iris....of Isis?! Je krijgt wel veel namen toe geworpen. Maar lieve Iris....geniet nog lekker en ik blijf je volgen. XXX Lianne (van Hees :))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active