irisarts.reismee.nl

New Hostfamily/RWC/Bay of island/South island

Hi there!!

Hoe is het daaar??
Hier echt super!!!!
Ik geniet zoo veel, mijn nieuw gezin is gewoon ge-wel-dig!!
Ze zijn zo aardig voor me en voel me echt thuis, ook de meiden doen het super goed, gewoon niet te omschrijven hoe leuk!!! :D

Een paar verslagen weer..

26-09 tot 02-10

Mijn eerste werkweek bij de familie Cousins.

Het is echt super hier, ik ben er enthousiast over en we zien wel hoe het loopt.
maar gister een gesprekje gehad met Sally en Guy, en ze vinden het echt fijn dat k hier ben,
dus dat is natuurlijk wel leuk om te horen.
Maandag begon mijn eerste werkdag al wat anders als normaal, omdat ook de 2 schattige neefjes van Poppy en Emily een dag bij ons kwamen (hun nanny was onverwachts weggegaan, en nu weer terug). Ze zijn inde leeftijd tussen 3 en 5. Ook de moeder van Sally kwam in de middag langs. Het ging wel goed en we zijn met z'n alle naar de play ground bij het strand gegaan. Dat was gezellig en ik heb fijn met de jongens en met poppy gespeeld. De volgende dagen waren iets rustiger, maar nog steeds zeer druk en ik moet zeggen vermoeiend, wat wel fijn is. De laatste weken had ik maar werk weken van zoiets 13 uur (bij Holly) en nu ineens heel intensief(?!) 35 uur.
Sally is heel vriendelijk en we kunnen goed samenwerken, als zij met Poppy bezig is dan ben ik bij Emily of andersom. Het zijn echt schatten, al kan Poppy wel soms goed even laten weten wat ze wil, haha. Als Gay terug is van zijn werk ben ik zo goed als klaar met werken, dan ruim ik nog even wat op en dan kan ik relaxen. Om 7 pm eet ik dan samen dinner met mijn host parents voo de tv. Die vervolgens al op tijd naar bed gaan zodat ik lekker een filmpje ofzo kan kijken of de filmchannel..

Oh we volgen hier X Factor USA, kunnen jullie die ook zien?!~

Vrijdagmiddag begon mijn weekend al, maar ik heb die middag geslapen!!
savons even lekker naar de stad gegaan want er was eer een game, het is leuk om al die mensen en supporters zo tezien.. Zaterdag was DE dag:

IRIS HEEFT HAAR REIS GEBOEKT DOOR HET ZUIDEREILAND!!!
9 Januari begint het, het is een georganiseerde bus reis.
STRAY heet het en het is zeer bekend onder jongerentoeristen.
Ik ga samen met een duitse vriendin dit doen. Het duurt min. 15 dagen.
Dit houd in dat ik tijd genoeg heb en dat ik 1 feb. Mijn vlucht terug zal hebben naar Nederland.
Ik heb er zoooooo veel zin in!!!

Daarna hebben we dit gevierd met een drankje. En savonds ben ik naar Erika gegaan om een flmpje te kijken, en om 11 pm besloten we om toch nog maar op stap te gaan. Met z'n 3e (pinja was er ook) de taxi gebeld en zo waren we rond 11.30 pm in de stad. Ik was nog steeds best moe maar het was echt een super avond.
We hebben veel clubs en pubs gezien en zo waren we om 5.30 pm thuis ;) (ik sliep die nacht bij Erika). Vanmorgen besloot ik om vandag gewoon een relax dagje te doen, dus ik ben naar huis gekomen en hier ga ik straks ALL BLACKS(!!!!) kijken met mijn host dad en op bed een filmpje kijken vanavond..

Morgen begint weer een drukke nieuwe werkweek.
Het begint dan met dat ik met Poppy naar de playgroup ga (dat is hier in de buurt).
Dat is gewoon een ruimte waar kinderen kunnen spelen en waar dat de moeders/au pairs of nanny's wel gewoon bij blijven maar gezellig een kopje thee kunnen drinken. Dus wie weet ontmoet ik er wel nieuwe au pairs ofzo. VEEL SPELFOUTEN!!!

Dinsdag 04-10-2011

Vandaag is Guy voor 2 dagen naar Melbourne voor zijn werk, dus ik heb er een paar uur bij gekregen om de meiden te helpen in bad en naar bed.
Daarna gezellig met Sally Spagetti gegeten en Eat pray love gekeken, we hadden allebei tranen (ik omdat ik bij zulke films Dirk nogal mis). Na dinner een heerlijk desert gehad bestaande uit: AMARETTOOOO en chocolade ;) .

Vrijdag 07-10-2011 tot/met maandag 10-10-2011

Vrijdag een lange drukke dag werken, omdat Sally ziek is. Maar de meiden doen het super en ik geniet bijna elke minuut van ze!! Poppy is een geweldig typisch 2-jarig meisje die maar al te graag haar zin krijgt. Soms wil ik daar wel op in gaan, maar als ik dat niet wil dan word ze boos en gaat ze schreeuwen enzo, na een waarschuwing zet ik haar in time-out en dat werkt wel goed. Dan komt ze na een korte tijd naar me toe en zegt ze : SORRY ISIS!! Zooo schattig!
Na mijn werk kwam Steff al snel genoeg naar mijn huis (een duitse au pair). Ze heeft bij mij gelogeerd tot zondag. We zijn die avond met 3 andere vriendinnen (allemaal DUITS) naar FOOTLOOSE in the cinema geweest, een mooie film! Daarna zijn we dan toch nog maar gaan stappen bij Danny Doolans. Echt een geweldige pub met live bands.. Het was zeer gezellig maar helaas was mijn stem al snel genoeg weg, en deze kreeg ik zondag pas terug L .

Zaterdag ging Steffi naar haar engelse cursus en ben ik smiddags een keer naar de stad gegaan en heb daar een andere duitse vriendin ontmoet, samen wat gedronken en daarna kwamen Steffi en Eva ook de stad in en hebben we ergens Dinner gegeten. Daarna met z'n 4e naar mijn huis gegaan.. Ons wat klaar gemaakt en gedronken, en daarna weer door naar de stad voor de tweede stapavond. Het was geweldig maar mijn stem was dus nog steeds weg.. Dat was wel grappig, en ook zonder stem lukte me het om een drankje te scoren!! Haha, geweldig!!
Het plan was om de nachtbus van 1.30am al te halen maar die hadden weg gemist, dus het werd de nachtbus van 3.00am! Ondertussen maar wat gaan eten en de hele tijd buiten in de kou zitten wachten op de bus.. pfff!!

Zondag was de bedoeling om te gaan SURFEN!! Maar ik voelde me niet zo geweldig dus besloot ik thuis te blijven. Wat ook niet zo heel erg was, omdat fam. van mij hostdad kwam BBQen!! Het was kei gezellig en zeer lekker natuurlijk. Savonds al zeer vroeg in slaapgevallen.
Maandag vroeg in de ochtend dan toch maar even geskypt met Dirk en zijn fam.
ik had niet zoveel te zeggen geloof ik, dus ze zullen wel wat gedacht hebben ;) .

Maandag weer een lange maar leuke werkdag, ik had de meisjes voor mezelf terwijl Sally boodschappen ging doen en ergens wat ging drinken. Het was zeer gezellig met Poppy, ze was zeer happy en mijn liefste baby deed het ook goed!!
Voor Poppy hebben we (op mijn voorstel) vorige week dan eindelijk wat creative spulletjes gekocht als vingerverf etc. Daar hebben we dus ook al snel gebruik van gemaakt. Dat was zeer gezellig.
Savonds nog lekker ZUMBA gedaan wat ik nu probeer elke maandag en woensdag te doen!


Vrijdag 14-10-2011 tot/met zondag 16-10-2011
Vrijdag gewoon ‘gewerkt' en savonds opgepast. Maar voor een uurtje, omdat Emily terwijl ik met Saskia aan het skype was besloot te gaan huilen om 9 uur! En veel en hard!! Na een tijd geknuffeld en proberen haar te troosten toch maar bestloten Sally te texte en ze kwamen snel genoeg thuis. Zaterdag was het zover: MIJN WEEKEND BAY OF ISLAND!!
Om half 7 smorgens (6.30am) stond de taxi klaar met 2 vriendinnen, we reden naar de stad en daar was de bus. Een rit van 3 geweldige uren, het was zoo gezellig!! We waren met 5 au pairs en ontmoette 1 zweedse meid die aan het backpacken was. Samen hebben we de 2 dagen doorgebracht. Het was echt zo mooi onderweg, het landschap enzo! Eenmaal in Paiha aangekomen zijn we lekker rond gaan lopen en de boot naar Russel genomen, daar lekker wat gedronken.. Een heerlijke witte chocolade likeur cocktail-achtig-iets gehad!! Eenmaal terug dinner gegeten en die avond was de SEMI finall: Wales-France. Maar we ontmoette 3 kerels en 2 meiden met wie we ook de hele avond/nacht hebben gechillt in ons hostel. Lekker naar het strand geweest, een fles drank bij likeurshop gekocht en gelachen.. Om 4 uur een keer naar bed gegaan en zondag nog tot 3 uur genoten van alles op BAY OF ISLAND!! Savonds was SEMI finall: AUSTRAILE - NZ!! Ooh ik was zoo zenuachtig ofzo. Samen met Guy and Sally en Sally's moeder gekeken. EN ALL BLACKSS win!! Dus dat betekend volgend weekend FINALL !!!


Ik ontmoet hier laatste tijd echt veel au pairs, uit Duitsland/Denemarken/Finland/Nederland/Argentiena/en nog wat maar dat ben ik wer vergeten..

Sorry voor al de spelfouten.. ;)

Heeel veel liefs,

vanuit het PRACHTIGE NEW ZEALAND!!!
xxxx

Reacties

Reacties

Wendy van C1000

Mooi om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt daar.Het lijkt me een geweldig avontuur om te beleven. Ook al zijn er van die momenten dat je het hier allemaal ook mist. En Iris, Ik ken je als een leuke, gezellige meid met een grote mond een KLEIN hartje haha. Maar lees nu dat het toch wel anders om moet zijn en dat je Dirk toch wel mist!!oooh. Geweldig om je vehalen te lezen. HAVE FUN

Lianne

Heey Iris!
Dat is alweer ff geleden zeg! Maar.....ik begrijp wel uit je verhaal dat het goed zit. Mooi zo. Dan vliegt de tijd. Wat leuk dat je een rondreis gaat maken door het zuidereiland....doe al mijn familie daar de groeten!! En Iris, de spelvouten is niet erg hoor haha. Geniet lekker verder van je gezin, het uitgaansleven en gewoon van Nieuw Zeeland!! XXX en btojezelf!

Lianne

Uhh, bovenstaand is dus geschreven door de weledelgestrenge mevrouw Lianne van Hees-Litjens

tante marlie

Hoi Iris, fijn dat je het naar je zin hebt in je nieuwe gezinnetje. En zo te horen maak je het nodige mee.
Onze Kelsey is vorige week thuisgekomen van Salou en dat was een onbeschrijfelijk mooi moment. Ze heeft een
geweldige tijd achter de rug, en had het niet willen missen. Ik begrijp dat jij nog lekker gaat rondtrekken in het nieuwe jaar, lijkt me echt mooi.
Geniet van je avontuur en tot ziens...

Lieve groetjes Marlie en Jos

Kim

Kind, wat een spelfouten :P. Het lijkt wel alsof je je moedertaal een beetje kwijtraakt. Maar leuk verhaal al stond er voor mij niet heel veel nieuws bij met al die updates die je steeds op facebook plaatst. We skyen snel meid! Xx

Karin

Hee Iris!
Hier dan mijn berichtje! Erg mooie foto´s en verhalen! Had het ook al een beetje gelezen op facebook;) Geniet er nog van!!!
X Karin

Roobin Arts

Hoi Iris, hier een klein berichtje van je kleine nichtje! Ik heb nu herfstvakantie en vandaag brownies en muffins gebakken, ze zijn echt goed gelukt. Heel misschien kom ik wel op televisie bij Nickelodeon! Veel kusjes en groetjes Roobin

Ralf

eej zussie
Ik dacht zal weer eens een keer reageren op je site, heb je wel in de gaten gehouden hoor! ik heb vandaag mijn eerst rijles gehad
mart vroeg nog naar je hoe het met je ging? ik zei ik denk goed maar ze is nou aan het babysitten in new zeeland dus heb haar allang niet gezien
hij vond het wel mooi om te horen haha
groetjes hier gaat alles goed :D
xxx
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active