irisarts.reismee.nl

Change of plans!!

Hallo allemaal,

Zoooo een hoop gebeurd na mijn laatste verhaal..

Weer een paar dag verslagjes:

Maandag 05-09

Vandaag dag vrij, een dag naar Devonport geweest, heeel mooi! Met de boot, vanuit Auckland.
Vriendelijke mensen/mooie winkeltjes/lekker hot chocolate met cake gegeten en de Victoria Mount ‘beklommen'. Was zoo mooi uitzicht!! Daarna met de boot weer terug naar auckland en met de bus naar Orewa. Daar nog lekker fish en chips gegeten en over het strand gelopen!

Vrijdag 09-09

Het was gewoon niet normaal.. ik had 'gewerkt' tot half 1 zoiets.. toen snel gedoucht en nog even felicitatise gekregen hier :)

Toen de bus gepakt, ooooh dat was me toch wat: wat een drukte daar al! maar ik had geluk, er was een special bus die reed direct naar de stad

en ik had een zitplaaats!! Kwamen we langs al de andere busstations gereden (wij reden gewoon door) die stonden super vol met mensen!!

Dus ik kwam in de stad (echt niet normaal druk) en daar kwam ik Pinja en Erika tegen (afgesproken) en samen wilden we eigenlijk naar de queenswarf (waar het gebeurden ofzo, ik begreep het niet allemaal zo goed) maar dat lukte al niet meer,, zat al vol.. dus gewoon op queensstreeet gestaan, ik heb fotos, echt niet normaaal.. moet je aan de langstraat of gewoon een grote winkelstraat denken, helemaal vol gepropt met mensen!! Dus wij hadden gelukkig een goede plek gevonden en vanaf daar op een groot scherm de opening kunnen zien

en om 8 uur op dezelfde plek vuurwerk.. Daarna begon the game maar toen zijn we weg gegaan (proberen door de mensenmassa heen te lopen) .

En toen zijn we naar Anton en Vasilis place gegaan . Die wonen midden in de stad.. (Dat zijn 2 van de studenten die wij 3 weken geleden hebben ontmoet)En daar gedronken en gezeten, had nog even fles Malibu gekocht (en hun bier/wijn enzo), dus dat was wel gezellig. Uiteindelijk heb ik daar op de bank geslapen omdat mijn laatste bus om 11 uur savonds is en het was ondertussen 3 of 4 uur ofzo. Maar ik besloot om 8 uur de bus terug te nemen omdat ik toch nog met Dirk en mijn familie wilde skype. Dus dat was mijn verjaardag :P .

Zaterdag 10-09

Het begon dus met een skype gesprek met ons thuis, dat was echt super leuk!
Daarna in douche gegaan en er werd mij aangeraden om nog even te slapen, maar dat lukte niet meer.. Smiddags gewoon chill thuis gezeten en om 4 uur was het zover, ik pakte de bus naar Albany waar ik andere au pairs zocht (bij de verzamelplek) om samen naar RUGBY FRANCE v. JAPAN te gaan!! Het was echt super geweldig om dit gezien te hebben!!
Voetbal is echt voor watjes als je die rugby kerels ziet!! :D
Ik was met allemaal duitste meiden en degene van de organisatie (een Nederlander)!
Maar er waren al een paar bekende van de duitsters dus dat begon wel fijn.
Het was zo gezellig en we hadden redelijk goede plekken.
We besloten France te supporteren omdat het Europa is!! ;) EN ze hadden nog gewonnen ook :D
Daarna nog naar de MC gegaan en met Eva de bus terug genomen richting onze Area ;) .

16-09 tot 18-09

Het was het idee om een weekend weg te gaan met de auto. Maar vanwege het weer besloten we om in Auckland te blijven (het was echt regenweer, Spring is in NZ: Regen (even heel veel, heel hard) en dan zon en daarna weer regen etc.) Vrijdag ben ik vertrokken naar Pinja en we daar was Erika ook al, we zijn naar Anton gegaan en met hem zijn we ergens wat gaan eten (fish en chips maar dan met hamburger ipv fish)!!! Daarna gewoon lekker met een drankje bij Anton gechillt, dat was gezellig (ik had mijn Malibu mee genomen) en had een wijntje met hun geprobeerd, but I prefer the Malibu ;) .

De volgende dag lekker uitgeslapen en ook niet veel gedaan (haha) het regende heel veel. We zijn met Anton wat rond gaan rijden en ergens gegeten, en daarna gebowlt. Savonds weer lekker bij hun thuis gezeten (Anton-Mio enzo) . filmpjes gekeken en BlueberryPie met Ice-cream gegeten, Mmmmm)!! Zondag een lekkere picnic, het weer was iets beter) gedaan met z'n 3e in Auckland ergens in een park en veel rond gelopen. Savonds de bus terug naar huis.
Ik hoop dat het snel beter weer word, vind het niet leuk dat Spring hier zo als veel regen is!!
Heb zo veel zin in de zomer!! xxx

................

En dan zijn we nu alweer bij week 8 in NZ!
Het is nog steeds een geweldig land, ben er helmaaaal verliefd op!!!

Dat was het weer voor vandaag,
Oh ja: voor dat ik het vergeeet:

Ik ben van gast gezin veranderd, ik woon nu in POINT CHEVALIER,
Met een jong en gezellig koppe, een dochtertje (Poppy) van 2 en een dochtje(Emily) van nu 5 maanden!!

23-09

De dag van de verhuizing!! Om 3 pm word ik opgehaald door Ginny (een vrouw van Dream au pair (de partner organisatie van Travel active). Ginny heeft een NLse au pair die ik ken (Amanda). Zij neemt mij die avond mee naar een event in Auckland (waar ik zelf ook al heen wilde). Het was en Maori show en echt zeer indrukwekkend!! We waren met 2 duitse vriendinnen van Amanda en ook nog met een groep NLse jongeren die hier stage lopen. Het was echt heel gezellig en daarna zijn we nog met z'n alle naar een cafe gegaan... Oh het is zo moeilijk om de barmensen uit te leggen dat ik AMARETTOOO wil! Maar het is me toch wel weer gelukt.

24-09

Vandaag werd ik om 9 am opghaald bij Ginny door mijn nieuwe hostmom! En haar dochtertje Poppy (van 2 jaar). We zijn nog even wat gaan drinken ergens samen en naar het strand gegaan, en daarna richting Point Chevalier, waar ze wonen. Hier heb ik haar man Gay (als ik dat zo goed schrijf) ontmoet.
!!(Ik heb de familie al eerder ontmoet (Sally, Poppy and Emily) toen ik ze ging meeten om te kijken of dat het een match zou zijn voor een nieuw gast gezin)!!
Vanmorgen heb ik mijn kamer gewoon ingericht en veel met Poppy gespeeld en met Emily geknuffeld. We zijn met z'n alle naar het strand gelopen en een ijsje gegeten. Het is hier echt mooi en ze leven veel luxer als mijn vorig gezin, dus dat is weer even aanpassen..
Ik had besloten dit weekend gewoon thuis te blijven om zo mijn nieuw gast gezin te leren kennen.
Op het moment in ALL BLACKS aan het spelen en dat ben ik natuurlijk aan het kijken op TV (haha).
Morgen ontmoet ik wat meer familie van Sally en we zien gewoon hoe het verloopt

Als je mijn nieuw adres wilt weten, mail me dan even aub!

Liefs, vanuit het geweldige NEW ZEALAND!!

Reacties

Reacties

Lianne

Ow, ben mijn achternaam vergeten ;) uhhh, van Hees-Litjens!! Heey die Iris, wat weer een mooi verslag van al je belevenissen!! Wel erg gezellig daar en dan verliefd op NZ....wat zegt Dirk daarvan... Fijn dat je dit allemaal mee mag maken hè?! En dan een andere plaats gevonden. Zie je nog meer van NZ! Nou Iris, doe goed je best, laat zien wat je kunt en geniet!

Gisteravond hebben we feest gehad hier in Ysselsteyn van Nelly en Wim samen 100. Was echt gezellig. Verder gaat het hier heel goed. Geen gekke dingen...ook op Poeh loopt het op rolletjes. M&M zijn net terug van vakantie (hebben nog een week samen thuis) en Chantal D begint net aan haar drie weken.
Verder zijn er nog wat baby's op komst en geboren. Als je daar meer van wil weten moeten we toch maar weer een keertje chatten samen!

Lieve Iris, tot de volgende keer maar weer! XXX

Zus

Wat een verhaal hee, maar leuk! Hier geen spannende belevenissen, studeren is weer hard begonnen.
Spreek u laterr! X

NikoleAntonLinaJop

Joeppieee weer een verhaaltje om te lezen!!! :)

Je hebt het super naar je zin zo te lezen!! :D Heel fijn!
Lina heeft vandaag ome Dirk nog even goed geknuffeld want hij had het nodig!!
Geniet nog even daar... 8 weken alweer... Nog maar 4 maanden en je bent weer thuis!! Gezellig!!!

xx

Ralf

eej zus

ik zal het onthouden dat voetbal voor mietjes is, hou ook van jou hoor :O. Maar hier alles gewoon zijn gangtje. Zal toch wel een grote aanpassing zijn van gast gezin veranderen en dan nu hopen dat het allemaal klikt groetjes je broetje

Rob & Hannie, Sven, Tim & Stan

Hè Iris,
Leuk je verhalen te lezen!! Hopelijk heb je je draai bij het nieuwe gezin een beetje gevonden. En spring in NZ is misschien niet alles... Herfst in NL is ook niet alles (alhoewel we deze wk super weer hebben!). Maar jij hebt zomer in t vooruitzicht... En wij winter :( Veel plezier en we houden je in de gaten!! (en Dirk ook ;-)

Eefje

Ha Iris,
Grappig hoe je even tussendoor vertelt dat je van gastgezin veranderd bent ;) Maar het klinkt wel goed, zo te horen ben je daar al helemaal thuis!
Het is echt superleuk om te lezen hoe je leven daar is, geniet ervan!! Voor je het weet is het voorbij..!
Dikke kus uit Amsterdam :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active