irisarts.reismee.nl

Genieten genieten en genieten!!!

Genieten van mijn omgeving, Auckland, het strand, de MC flurry met Maltesers, de cafe's, de winkels, het uitzicht en nog zo veel meer..

Ik ben hier nu alweer een maandje en realiseeerde me week geleden(of iets langer)dat ik hier gewoon echt moet gaan genieten. (wat ik natuurlijk ook al deed).. maar ik ben gewoon in NEW ZEALAND!!! Dat is toch gewoooon niet normaaal! Haha.

Van Deurne naar Heusden rijden is echt niks vergeleken met de afstanden hier, als ik naar Auckland ga duurt dat een uur (of langer) met de bus!!
Maar dat heb ik er zeker wel voor over :) .

Ik heb een paar dag verslagjes bij gehouden:

Maandag 23-08-2011

Vandaag zou ik eigenlijk de Nederlandse Amanda meeten en samen zouden we gaan lunchen in Orewa. Maar dat ging niet meer door..
Ik had geen zin om thuis te blijven zitten en dus keek ik op FB of er iemand anders vrij was. En ja hoor, zo was ik een uur later in Albany samen met Marine. Een duitste Aupair en een vriendin van Steffi. Het was gezellig en ik heb een tasje en portomonee gekocht. Helaas moest ze om 1 uur alweer terug en besloot ik om nog ‘even' naar Auckland te gaan. Smorgens had ik in de bus een daycard gekocht voor 10dollar (dat is goedkoper). Maar wat bleek nou: die was niet geldig in de bus die ik wilde nemen naar Auckland (andere organisatie ofzo) de bus chauffeur vroeg of ik geld had en ik zei nee.. ik mocht toch nog mee gelukkig! In auckland heb ik fijn rond gelopen en leuk in sovenierwinkeltjes gekeken, wat hebben ze toch veel voor de rugby World cup!!

Daar ook nog even aan de haven een heerlijk ijsje gegeten en weer terug naarhuis.
Nu wel met een bus waaar mijn dagpas gelde..

Weekend van 26-8 tot 28-8

Ik ging vrijdag met Pinja (Finse meid) naar een stand up comic, het was best grappig, al begreep ik niet alles natuurlijk. Pinja en ik zaten helemaaal vooraan waardoor we een paar keer werden gepakt met de grappen.. Daarna met Erika (een andere Finse meid) op stap gweest, het was echt zooo leuk! Veel gedanst en het was iets van 3 am geworden. Die avond bleef ik met Pinja slapen want Anders moest ik al veel eerder weg. Zaterdag besloten we dat ik die dag daar nog bleef en hebben we lekker lang uitgeslapen en gechillt. Omdat we vrijdagnacht een meisje (japanner) hadden ontmoet in de bus die ons vroeg voor een bbq zaterdagavond, zijn we daar met z'n 3e heen geweest, (Pinja, Erika en ik).

Dat was echt zoo leuk, het was bij Pinja inde buurt (zij woont in Sandringham).
Daar waren veel studenten in het huis en we hebben weer veel gedanst en gelachen, het was echt leuk en we zullen hen vast vaker zien. Uiteindelijk bleef Erika ook bij Pinja slapen en zondag weer fijn uitgeslapen. Die zondag zijn we naar Newmarket (parnel) geweest en daar fijn wat gedronken en rond gelopen. Daarna allemaal eigen weg naar huis genomen.

Wat een fantastisch weekend!!

Maandag 29-8

Vandaag ben ik met Erika (en Anton) naar de skytower geweest! Dat zag er mooi uit en daar ook een lekkere ice chocolate gedronken. Helaas was de batterij van mijn camera leeg.

Dit weekend had Sway cup cakes gemaakt, helaas was ik er niet bij. Maar ik denk dat we ‘binnenkort' wel iets anders lekkers gaan bakken, de familie en ik.

Woensdag 31-8

Vandaag niet veel gedaan als gepoetst en Gossip Girl gekeken want het was niet zo mooi weer, Daarna Sway gehaald van school, nog even naar de playground geweest waar ze me weer een paar knappe turn kunstjes liet zien! Echt knap hoor, en zo lenig! Daarna naar FGI geweest om Sam op ta halen. Hij had het goed gedaan en is niet meer ziek! Thuis met Sam buiten gespeeld en met de meiden gekletst! De lasagne gegeten met de meiden en Sam in bad gedaan, dat ging goed!! Savonds met Sway Monopoly gedaan. Ze had gewonnen met heel veel hotels!!

Vrijdag 02-09

Vandaag mijn dagje met Sam, smorgens was hij al heel vroeg wakker! Dus om 6 am werd ik wakker.
Maar dat was niet zo erg, nadat Holly weg was zijn we nog even gaan ‘slapen' en daarna lekker melk gedronken en toenstondende meiden op. Nog even buiten gespeeld en toen moesten ze naar school.
Met Sam geverfd en buiten gespeeld, beetje tv gekeken en gespeeld met het speelgoed. Ook zijn we eventjes naar de playground in de straat geweest om even te spelen. Hij heeft goed gegeten en lang geslapen, wel 5 kwartier!! Daarna weer fijn gespeeld en veel geknuffeld! Het was lief om te zien dat hij bij 1 van de boeken alle dieren een kusje gaf!! Daarna kwamen de meiden en Holly weer thuis.

Zondag 03-09

En ja hoor, vandaag weer het koekjes bakken met de familie gemist, niet leuk!
Maar ik zal er voor zorgen dat ik dat ook een keer met ze ga doen, want dat vind ik wel gezellig (en lekker!).

Vandaag met mijn Finse vriendinnen en een nieuwe german au pair naar een super mooi strand geweest, het was vanmorgen nog steeds niet duidelijk voor mij waar we heen zouden gaan, maar toen ik bij Pinja was werd het me verteld. We gingen met een paar van de studenten naar Muriwai beach! Echt zoo mooi.. 2 van de studenten gingen surfen en wij gingen kijken en rond lopen. Het was echt zo mooi. Ook nog even een lekker drankje gedaan en weer terug naar Auckland. Daar gegeten in een vis restaurant, ben maar niet bang: ik heb gewoon een hamburger gegeten! Savonds weer naar huis, en even gezellig bij gekletst met de meiden!!

..

Vanavond ga ik niet op stap, heb er dus een hele lange dag opzitten (het reizen naar Pinja kan bijna 2 uur duren.. ) Dus ik was al vroeg de deur uit vanmorgen.

Morgenvroeg 'werken' en om 6uur/half 7 wakker gemaakt worden door Sam, maar als ik hem dan zie, vind ik het al weer allemaal goed!! Als de meiden wakker zijn zullen we wel iets leuks gaan doen ;) .

Oh, 9 september (AS VRIJDAG!!)word ik alweer 21!! De planning is dat ik dit ga vieren natuurlijk met mijn hostfamily, maar ook in Auckland! Het is dan de WORLD RUGBY CUP opening dus flink feesten!! Ik hoop dat ik de volgende ochtend tijd heb om met thuis te skype, maar we zullen zien ;) . En 10 september ga ik naar een rugby game (france-japan) met andere au pairs!!
Verder deze maand:
mama jarig, en 2 jaar samen met Dirk!!!

Naja. dat was die dan weer,

lang verhaal.. ik hoop dat jullie het weer de moeite waard vonden ;) .
Liefs,

Iris

Reacties

Reacties

Eefje

Wow Iris, echt supercool!! En blijf inderdaad vooral genieten :D Hahahaha, stel je voor: je bent zoveel aan het party'en dat je niet eens tijd hebt om te Skypen op je verjaardag.. Als dat geen goed teken is ;)
Geniet ervan!!!

Karin

lieve iris
fijn dat je het zo goed na je zin hebt!!!
leuk om je verhalen te lezen
alsvast heel veel plezier op je verjaardag geniet ervan!
kusjes

Lianne

Heey lieve schat!
Zeer zeker was dit weer de moeite waard! Fijn om te lezen dat het steeds beter met je gaat en dat je lekker aan het genieten bent. Een ding begrijp ik niet helemaal van je verslag: ma 23-8 ga je met de bus en verteld je buschauffeur dat je geen geld bij je hebt.....ff later eet je wel een ijsje ;).....dus je zit daar gewoon een beetje te liegen! Wat een lef daar in NZ....hahahihi!! Hey Iris, alvast een hele fijne verjaardag en tot de volgende keer maar weer! XXX

Iris

Ja anders kon ik weeer zo'n kaartje halen, zoveel geld had ik niet meer ;) . Ik zal je zo even terug mailen! xx

saskia

hee meid!

fijn om te horen dat je het daar naar je zin hebt!
en dat je daar ook al vriendinnen hebt gemaakt.
en als ik het zo lees kan je daar goed opstap!
heeel veeel plezier nog en maak er een mooi en gezellige verjaardag van vrijdag!
liefs.
xxx

NikoleAntonLina&Jop

Heee Iris!!
Weer ff helemaal bijgelezen hier.... Was alweer even vergeten dat deze site bestond!! :S Maar leuk te lezen wat je allemaal doet daar!! En dat je het goed naar je zin hebt en mensen leert kennen daar!!

Morgen jarig!! 21, ik kan er helaas niet bijzijn ;) Maar we doen er een andere keer een drankje op!! ;)
Kheb afgelopen vrijdag weer voort 1st gedronken in 3 jaar tijd en kmoet zeggen, het beviel me goed!! haha

Fijne verjaardag morgen en binnenkort gaan we skype... Dan zie je onze 2 mooie kindjes weer eens! Jop is al grooooooottttt :|

Geniet meid!!!

Thuis

GEFELICITEERD!! Ein-de-lijk volwassen?!! Drie kussen van het thuisfront! XXX

NikoleAntonLina&Jop

Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
Happy Birthday dear IRIS
Happy Birthday to youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

Gefeliciteerd!!!!

Mieke, Harry and kids

Ha die Iris,
Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag. Geniet ervan, maar niet te ...... We zullen hier proosten op jouw.

Je hebt weer een mooi verhaal geschreven en mooie foto's gemaakt. Het is altijd leuk om te lezen hoe je het daar vergaat. Maar dat gaat goed. Veel stappen, veel (af en toe gratis) reizen met openbaar vervoer en veel vrienden maken. Die Sam is me een scheet. Volgens mij zou je hem met de terugreis zo mee willen nemen in je koffer.
Iris, nog een fijne verjaardag, ook namens Susan en Joost, Ruud en Melissa.
Tot een volgende mail. gr. Harry en Mieke

Ellen en ome Thijs, Renske en Tim

Hoi,Iris hoe gaat ie,allereerst gefeliciteerd met je 21ste verjaardag en many happy returns. Wat maak jij een hoop mee , zeg maarja je bent jong en wilt wat, en je hebt veel lol daar,houden zo. 'n fijne verjaardag en groetjes van ons.

Ralf

Eej zussie
ik feliciteer je nu om dat je hier sinds vanacht pas 21 bent. ik las dat alles genieten is en dat hoort ook zo. Hoop zo nog effe met je te skypen groetjes xx

marlie en kelvin

Ha die Iris,
VAN HARTE GEFELICITEERD met je 21 ste verjaardag!
Heb je al een fijne verjaardag gehad? In ieder geval een hele bijzondere verjaardag, zo aan de andere kant van de aardbol!!
Geniet ervan, en ik en Kelvin gaan er eentje op drinken,
PROOST
Veel liefs en de groeten van Tanita, Kelsey, Kael, Kelvin en Jos.......

Nelly van Osch (Poeh-Beer)

Hey Iris

Van harte gefeliciteerd met je 21ste verjaardag.
Hopelijk heb je een fijne dag gehad met leuke cadeautjes en andere verwennerij.
Veel plezier bij de rugbywedstrijd. Dat gaat er wel heftig aan toe volgens mij. Ik hoor (lees) wel hoe je het vond.
Super veel plezier verder daar in N-Z. De foto's zien er leuk uit en geeft een beeld van hoe je het daar hebt.

Groetjes van Nelly
enneuh kan ik je ook gewoon een mailtje sturen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active