irisarts.reismee.nl

Nieuw verslagje..

Halloo fans..

Bij deze weer een nieuw verslagje op een relaxte zondagavond.

Ik ga geen dagverslagen doen want dat kan mijn geheugen niet aan..

Wel ga ik jullie wat dingen vertellen die ik zo nog weet ;) .

Het blijft nog wennen en heimwee is er ook meer als dat ik had verwacht.
Maar ze zeggen dat dat een goed teken is, dus komt goed.
Er zijn in de afgelopen week stiekum toch wel iets meer dows als ups geweest maar als ik dan even naar het strand liep of iets dergelijks met een lekker muziekje dan ging het weer beter.

Sam begint ook steeds meer aan me te wennen, en dat is wel fijn.
Zo liep ik pasgeleden gezellig met hem over het strand naar Orewa (zoiets 20/30 minuten lopen) en dan zo naar de winkeltjes in Orewa waar ik even naar de bank was gegaan en naar de supermarkt,. Daarna waren we gezellig naar de playground geweest en daar even gespeeld. Dat is zooo leuk, en zeker als het zo'n mooi weer is.

De meiden doen het ook goed en dat is ook gezellig. Ze zorgen ook goed voor Sam, en helpen me daar soms bij. Summer heeft nu DE dvd van JB (Justin Bieber) waar ze allebei helemaal gek van zijn, dus die zal ik 1 deze dagen ook wel gaan zien denk ik zo ;) .

Oh, met de DVD van Gossip Girl ben ik ook al aardig bezig, ik ben nu bij de tweede cd van de 1ste hoes.. Het is leuk om die te kijken als ik Sam bij zijn FGI (gastmoeder) heb afgezet en de was aan het doen ben of iets dergelijks.

Afgelopen vrijdag had ik nog helemaal geen plannen voor het weekend (allen dat ik die avond moest babysitten), en opeens had ik zaterdagavond - zondagmiddag en maandagochtend wat te toen!! Dus dat zag er goed uit. Zaterdagochtend heb ik nog gewerkt (Holly moest werken) dus die ochtend fijn met Sam gespeeld en toen demeiden uit hadden geslapen hebben we gewoon een chille pyama ochtend gehouden. Die avond had ik afgesproken met 2 andere Au Pairs (die ik die vrijdagavond via FB heb leren ''kennen'').

Ik moest zelf met de bus gaan reizen voor de eerste keer in NZ. Dus ik natuurlijk weer zenuachtig en alles, maar het was goed gekomen. Ik was er wel 3 uur eerder omdat Holly mij eerder had afgezet. Maar het was fijn om zo even door Auckland te lopen, wat een mooie grote stad!!! Daar had ik een man ontmoet en met hem een dinner gegeten, hij was een beetje aan het reizen. Dus om 8pm bij britomart aan hetwachten op die meiden, het was een gzellig avond. En de amaretto is niet eens zo heeel duur hoor, 8NZ dollar. ;)

Vandaag met Holly Sam Sway en de onderburen (Tracy en haar kinderen (en haar oudes)) naar een andere beach gweest. Dat was wel gezellig, samen schelpen gezocht en pootje gebaden. HEEERLIJK!! Helaaas nog steeds geen echte surf dudes ontmoet..

Daarna met een duits meisje, Steffi, in Orewa afgesproken voor een drankje. Dat was gezellig en ik denk wel dat ik haar vaker ga zien. Net gezellig dinner gegeten beneden met iedereen, dat doen ze wel vaker (Holly en Tracy, helaas gaat Tracy binnenkort verhuizen).

Morgen ontmoet ik een ander Nederlandse au pair en gaan we denk ik ergens lekker lunchen!!

Ze zeggen dat na de eerste weken je wel gewend raakt en het goed komt , maar voor degene die mij kennen: dit gaat bij mij nog even duren.. Ik heb echt nog veel heimwee naar huis, Dirk en naar mijn vriendinnen enzo.

Nou, hopelijk blijft het deze week net zo'n mooi weer als dit weekend, want het is HEERLIJK!! Haha, ik hoorde dat het bij jullie kei hard regende!!!

Uhm.. tja dit was wel weer genoeg denk ik zo.
PS. De dropjes zijn helaas op..

Oh ik ben 9 september jarig, zal ik mijn adres maar even doorgeven?!

Als je die wilt hebben, mail even naar :

irisje.arts@gmail.com

PS. IK HEB AMARETTOOO!!!
en zouden jullie (in sommige gevallen) jullie achternaam bij reacties willen zetten pleas!!

With love,

Iris

Reacties

Reacties

Lianne

Heey schat!
Ja, als je moet wennen in een ander land is dat niet alleen dat je thuis weg bent maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken. Wennen aan elkaar, nieuwe omgeving, ander bed, ander eten...enz. Er komt veel tegelijk! Maar wel heel goed om daar zover het kan een oplossing voor te vinden. Naar het strand met mooie muziek! Knap hoor!! Ik heb net nog gelezen wat muziek kan doen met een mens ook zeker qua stemming. Wel heel leuk om te lezen dat je er al steeds meer tussen komt daar in NZ. Andere Nederlandse en Europese meiden leren kennen is natuurlijk heel fijn want je zit allemaal in hetzelfde schuitje (of hebt gezeten). En dan de zee in de buurt ook al iets waar je kunt ontspannen. Veel afleiding ook in de weekenden, dat moet je hebben!! Lieve Iris, fijn om weer iets van je te horen! Hier gaat alles zijn gangetje en er is idd flink noodweer geweest! Ik zat donderdag op Iejoor gevangen. Het regende, waaide en knalde zoooooo hard dat ik er echt niet door kon. Zeker een half uur bang binnen gestaan voor ik naar huis kon. Toen ik buiten kwam stond echt alles blank.
Maar Iris, jij bent degene die verslagjes stuurt en niet ik dus ik ga stoppen.
Fijn dat je gewoon je adres door geeft en niet je ADERS!

Hou je taai Iris en tot het volgende contact maar weer!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

Martine

lieve iris,

Ik vind het leuk om je verhalen te lezen en wat je allemaal mee maakt daar in Nieuw Zeeland. Het is natuurlijk wennen. In Nieuw Zeeland hebben ze een hele andere cultuur en andere gewoontes. Mensen zijn daar ook zo anders dan in Nederland. Mijn oom woont er ook en die zegt dat ook altijd. Toen hij daar net kwam wonen moest hij ook heel erg wennen. Maar nu voelt hij zich er meer thuis dan hier in Nederland.

Leuk dat je daar ook mensen hebt leren kennen en volgens mij is het ook zo dat als je er alleen op uittrekt, dat je altijd wel aan de praat raakt met iemand. En via hem/haar leer je weer nieuwe mensen kennen. En zo bouw je vanzelf een hele kenniskring op. Misschien is het fijn als je vaker gaat skypen met mensen hier uit Nederland. Zo heb je toch nog het idee dat ze dicht bij je zijn. En natuurlijk afleiding als sporten in een sportschool(weet niet of je die in de buurt hebt) zijn ook natuurlijk fijne dingen.

Bijna zijn we jarig ja, eindelijk 21 jaar. Ga je nog wat leuks doen met je verjaardag daar? Of heb je geen idee. Misschien kun je met meiden die je daar hebt leren kennen wat gaan drinken ofzo in de avond, heb je alsnog een verjaardaggevoel. Ik drink er iniedergeval 9 september 1 op je.

En ik vind het super goed dat je deze stap heb gemaakt. Keep up the positive energy!

liefs, martine

Tiny Will en kids

Hoi Iris
We hebben net jouw verslag gelezen
en je mooie foto,s bekeken heel goed en leuk
Heimwee is logies maar brobeer er van te genieten
Een half jaar is achteraf zo voorbij
,n leuk gezin ,n mooi land
mooier kan het eigenlijk toch niet
heel veel succes
heel veel groeten
Tiny Will en de kids

Ans en Mart

Hoi Iris.
Ik heb een berichtje geschreven bij de foto's.
Wil nog even zeggen dat je mooie foto's maakt.
ook lekker te eten zoals we zien ha ha
gr Ans G

Hannie Moors (en Rob, en Sven, Tim & Stan ;-)

He Iris,
Super leuk om te zien en te lezen wat je allemaal al gedaan hebt! Ik herken er veel van, ook de heimwee. Ik voelde me af en toe ook super super super eenzaam, maar toch was mijn NZ tijd echt een van de mooiste ooit. Dus probeer tussen de buien door ;-) er echt van te genieten!! Gelukkig heb je het druk met werk en heb je al leuke contacten gelegd. Aangezien je things to do list nog lang zat is, ga ik er van uit dat het helemaal goed komt met zo'n wereldvrouw!! HAVE FUN!! En wij zullen Dirk goed opvangen, hij hoeft zich niet te vervelen... kan altijd komen werken, haha!
groetjes!!!

Ralf

Eej zus
Het is een cliché om te zeggen maar toch, fijn om te horen dat het goed gaat.
Heimwee hoef je niet te hebben hier gaat alles zijn rustig gewone gangetje zeker als ik volgende week weer naar school moet. Heimwee naar dirk is dan denk ik het grootste probleem ;). Toch leuk dat je nou bevriend met andere au pairs bent geraakt. En dat je zo goed voor sam kan zorgen. Ik ben trots op je als je gaat sky diven, je kan ook bungee jumpen dan ben ik wel trots maar iets minder dan bij sky diven. Mooi dat je daar echt een avontuur voor het leven gaat beleven.
groetjes en xojes van je broertje en waarschijnlijk stiekem ook van de rest van de familie
ps kim komt strax thuis dus die zal ook wel weer een reactie plaatsen :P xx

Angela & boys van Enckevort uit Someren

Hoi hoi Iris,
wat ben je toch dapper zeg! Helemaal naar NZ in je uppie! Ik snap best dat je heimwee hebt. Als wij echter jou verhaal lezen en naar de foto's kijken.... mmmmmm dan hebben wij eigenlijk ook wel zin in zo'n avontuur.
Alleen... wij doen het niet en jij maar effe wel!
Ik weet zeker dat het snel overgaat... gewoon je dagelijkse dingen doen en voor de weekenden leuke uitjes regelen. Dat kun jij best. In ieder geval... een keer ergens een lekker ijsje gaan eten. Hebben ze vast en zeker ook in NZ. Nou... de groetjes... veel succes en...
have al lot of fun!

Kim

Zusje!!
Ik ben weer lekker gebruind terug uit Turkije! Heerlijk een weekje zon, zee, zwembad, cocktails en relaxen. Je gelooft het niet, maar ik heb maar één keer mijn mail gekeken!
Leuk verhaaltje heb je weer :). En intussen heb je dus toch al veel mensen daar ontmoet. Stiekem wel benieuwd naar die man met wie jij gedineerd hebt! Met of zonder kaarslicht? Zullen we deze week weer een keer skypen?
XX

marlie

Hoi Iris, fijn om je verhaal te lezen.
Ik kan me goed voorstellen dat je af thuis en je dierbaren mist, is niet raar. Heel goed van je om het te onderkennen en uit te spreken. Dan krijgt het lucht, en komt er vanzelf ruimte.
Wat goed zeg dat je al zoveel uitstapjes hebt gemaakt.
Je probeert er echt wat van te maken, super!!
Wat zal jij jezelf nu goed leren kennen. Je mag trots zijn op jezelf, dat je dit allemaal aangaat.
Een hele dikke knuffel van Marlie

pap en mam

Hoi Iris nog eventjes en dan ben je 21!!!! en heb je daar dan een big party of ga je kijken naar die stoere mannen in pakjes ikzal vragen of ze je dan naar voren roepen ha ha kidding je maakt wel goede foto`s .
Have fun en zie je binnenkort gr van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active